DOBRODOŠLI U NAŠU ORDINACIJU

Nefrologija

Dr Lada Petrović

Doc. dr Lada Petrović , diplomirala na Medicinskom fakultetu u Novom Sadu 1992. god. , zaposlena na Klinici za nefrologiju i kliničku imunologiju od 1993, god. Specijalista interne medicine od 1997. god. subspecijalista nefrolog od 2000. god. Doktorska disertacija iz oblasti transplantacije bubrega odbranjena 2011. god.

Oblast rada: nefrologija i klinička imunologija.

Nefrologija se bavi dijagnostikovanjem i lečenjem oboljenja bubrega i mokraćnog sistema. Upalni procesi bubrega mogu biti uzrokovani bakterijama i imunološkim procesima.Bakterijske infekcije mokraćnog sistema su veoma česte u oba pola. Zahtevaju brzo utvrđivanje vrste bakterija i njenu osetljivost na lekove, primenu odgovarajućih kombinacija antibiotika, jer u protivnom, postoji visoka sklonost za ponavljanje infekcija i prelazak u hroničan tok oboljenja što može dovesti dotrajnog oštećenja funkcije bubrega.

Oštećenja bubrega mogu nastati i u sklopu drugih oboljenja, naročito šećerne bolesti, oboljenja krvnih sudova, arterijske hipertenzije, sistemskih bolesti vezivnog tkiva što postepeno vodi do potpunog gubitka funkcije bubrega i neophodnog uključivanja dijaliznog postupka, odnosno uključivanja veštačkog bubrega. U svim ovim stanjima neophodno je nefrološko lečenje kako bi se izbeglo uključivanje na dijalizni postupak.

Klinička imunologija se bavi ispitivanjem nejasnog, dugotrajnog prisustva povišene temperature, koja nije uzrokovana nekom infekcijom, ispituje uzrok otoka i bolova u zglobovima i mišićima, promene na koži, kao i oštećenja rada bubrega, jetre, malih krvnih sudova uzrokovanih imunološkim procesima. Sva ova oboljenja mogu se ispoljiti veoma različitom kliničkom slikom: od crvenila kože lica pri izlaganju suncu, preko otoka potkolenica, ukočenosti i bolova zglobova šaka i stopala, do poremećaja svesti i funkcije mozga.